Mit is értünk lean office alatt?

lean office

A lean menedzsment napjainkra már egy nagyon széles körben alkalmazott filozófia és eszköztár. Ezek közül az egyik a lean irodai alkalmazása azaz a lean office. Ha definiálni szeretnénk a lean office-t akkor a lean elvek és eszközök irodai folyamatokban történő alkalmazását értjük alatta. Fontos megjegyezni hogy azért a lean alapevetően a termelési folyamatok fejlesztésére szolgáló menedzsment filozófia és eszköztár, ebből adódó bizonyos lean eszközök (például: Mizushumashi, Minomi, Karakuri, Kit car stb.) nem adaptálhatók az irodai folyamatokra hiszen kifejezetten termelés specifikusak. Vannak olyan lean eszközök melyek az irodai folyamatok jelentősen eltérő jellege miatt teljesn más jellegű megközelítésben alkalmazhatók (például VSM, standardizálás).

lean office

Fontos megjegyezni. hogy a lean office nem a tollak és irodai eszközök elrendezésében merül ki, sok helyen lehet látni hogy a lean office bevezetése egyet jelent az irodai renddel és az eszközök helyének pontos kijelölésével. Pedig a lean office lényege nem ez és ha itt megállunk akkor sokszor a dolgozók nem is érzik a lean menedzsment hasznosságát, sőt még rosszabb csak egy teherként tekintenek rá. Ez hosszútávon könnyen egy ellenállást válthat ki. A lean office az irodai folyamatok eltérő jellege miatt egy önálló „szakma”, teljesen más megközelítést igényel. Az alkalmazandó eszközök is teljesen eltérnek a termelésben használtaktól. A következő bejegyzésekben sorra vesszük a gyártási és irodai folyamatok közötti eltéréseket, az irodai veszteségeket, bemutatjuk a klasszikus lean eszközök alkalmazását az irodai folyamatokban, valamint a speciális kifejezetten lean office-ra jellemző eszközöket is.

Tetszett? Ossza meg másokkal is!

További bejegyzések

Logisztika tippek
Blog

Lean logisztika tippek

Folyamatosan érdeklődő blogolvasóink, és minket a blog által egyéb online színtereken is követők számára összeállítottunk egy 17 pontból álló logisztika tipp gyűjteményt.

Tovább olvasom »