A Lean Menedzsment vállalati bevezetése egy hosszú folyamat, mely a legtöbb esetben évekbe telik, éppen ezért érdemes lehet a lean bevezetését megelőzően egy vállalati lean stratégiát is kidolgozni, mely tartalmazza a hosszútávú célokat és víziókat.
A lean stratégia megalkotása ad egy iránymutatást a vállalat számára, hogy a jövőbeni fejlesztések során milyen irányt kövessen. A megalkotott stratégia lehetőséget nyújt, hogy rendszere közelítsen az Ön számára optimálishoz, valamint láthatóvá válik a megvalósítandó cél. A vállalati stratégia szakértőnkkel a felsővezetés által a középvezetés bevonásával készül.
A stratégiaalkotást megelőzi egy alapos helyzetfelmérés, hogy pontosan megismerjük a jelen állapot nehézségeit, kihívásait, erősségeit és lehetőségeit is. Jelenlegi teljesítményünk ismeretében már reálisabban határozhatjuk meg az ideális állapotot és a kettő közötti „gap” pontos ismerete (mérőszámai) segít a megfelelő időtengelyre helyezni a célállapotokat, cél mérőszámokat.
A jó vállalati stratégia elkészítéséhez a lean szemlélet szerinti gondolkodás és megértés elengedhetetlen – itt nem a lean bevezetése a cél, hanem a lean elvek és eszközök alkalmazása és használata által a vállalati szinten meghatározott üzleti célok mentén a megálmodott termelési rendszer megvalósítása.
A lean stratégia megalkotása megfelelő lehetőséget nyújt a folyamatainak átgondolására, a vállalat víziójának definiálására. Az ideális vállalati stratégia célja a lean szempontú veszteségek eliminálása, a folyamatos értékáram megvalósítása.
Milyen esetekben keressen minket?
- Ha lean menedzsment rendszer bevezetés előtt áll,
- Új termelési, logisztikai vagy egyéb folyamatok kialakítását tervezi.
- Felvásárlás, összeolvadás előtt, amikor jelentősen megváltoznak vállalati folyamatai.
- Egyes tevékenységek kiszervezése (outsourcing), vagy éppen ellenkezőleg beszervezése (insourcing) esetén.
- Amennyiben piaci szerepe láthatóan jelentős mértékben megváltozik és szükséges egy átfogó revízió újragondolása a vállalat szerepének és helyének.
- Változóban vannak a vevők vásárlási szokásai, illetve átalakul az ügyfélkör, akiket eddig kiszolgált.