Téma
Asszertív kommunikáció módszereinek bemutatása lépésről, lépésre. Bemutatjuk a konfliktusok szinte minden aspektusát, és ezek kezelésének lehetőségeit, stratégiáit.
Cél
A résztvevők megismerjék az asszertív kommunikáció technikáit, hogy ezeket a gyakorlatban is tudják használni. Konfliktus helyzeteket felismerjék, azokat megfelelően kezeljék, kreatívan megoldják.
Célcsoport jellemzői
A tréning fókuszterülete azon emberek csoportja, akik tervezői, szervezői, ellenőrei, és/vagy vezetői egy-egy területnek a cég életében, és szeretnék csapatukat, és mindennapi munkájukat megkönnyíteni a hatékony vezetés elsajátításával.
Jellemző pozíciók
Projektvezető, termelési vezetők, logisztikai vezetők, raktárvezető, műszakvezető, csoportvezető.
Tréning időtartama
2 alkalom.
Tréning helyszíne
Budapesti tréningtermünk vagy a vállalat telephelyén.
Részletes tematika
Asszertív kommunikáció
- Asszertív feladatkiadás módszere
- Asszertív számonkérés módja
- A projektértekezlet vezénylésének módszertana
- Hogyan kommunikáljunk a határidők betartása érdekében?
A konfliktusok természete, alapvető típusai
- Konflikus források
- Kommunikációs források
- Strukturális tényezők
- Magatartási tényezők
- Konfliktus szintjei
– Belső konfliktus
– Egyének közötti konfliktusok
– Csoportok közötti konfliktusok - Konfliktuskezelés
– Álkonfliktusok felismerése és elkerülése
– Konfliktushelyzetek átkeretezése
– Kreativitás a konfliktusmegoldásban
– Konfliktusmegoldó stratégiák
– Konfliktus csökkentés stratégiái - Mobbing
– A mobbing alapjai
– A mobbing kialakulásának körülményei
– Típusok
– Mobbing elleni intézkedések