Az előző tippsorozatunk sikerén felbuzdulva egy újabb sorozattal jelentkezünk – öt részen keresztül fogjuk ismertetni az ötletrendszerek szintjeit, a működtetésükkel kapcsolatos érdekességeket, a motivációs rendszerek különlegességeit, valamint a javaslati rendszerek esetleges buktatóit.
Bátorítás: Az első szint az, ahol a vezetőknek minden segítséget és erőforrást biztosítaniuk kell a dolgozóik részére, hogy az alkalmazottak fejlesztési javaslatokat tudjanak megfogalmazni (például vezetői példamutatás: egy nyugodt terem, ahol megbeszéléseket lehet tartani).
Oktatás: A második szinten a vezetésnek oktat(tat)nia kell a dogozóikat, hogy eredményesebb ötletekkel állhassanak azok elő: nem az elméleti, technikai tudás átad(at)ása a cél, hanem a gyors folyamatelemzés, valamint az értékmeghatározás, veszteségfeltárás és a problémamegoldó képességek fejlesztése!
Hatékonyság: Csak a harmadik szint az, ahol a vezetés már az ötletrendszer gazdasági hatásaira is koncentrálhat, és elvárhatja a folyamatok hatékonyságjavulását – ugyanis a dolgozók ebben a fázisban már nem csak jól képzettek, de motiváltak is!