Mai tippjeink az alkalmazottak motiválásáról és a folyamatábrák hasznosíthatósági lehetőségeiről szólnak!
1. Hogy többet megtudjunk az alkalmazottak céljairól és értékeiről, derítsük ki, hogy mi a fontos számukra
A célok és értékek az egyéni motiváció elsődleges forrásai – ezeket alakíthatjuk is az alkalmazottak hatékonyságának növelése érdekében abban az esetben, ha az egyéni motivációhoz passzoló elvárásokat támasztunk!
Hogy feltárjuk az egyéni motiváció forrásait, kérdezzük meg a következőket:
- Mit értékel a leginkább, mi számára a legfontosabb?
- Mi a legfontosabb számára a munkavégzését és a saját karrierjét tekintve?
- Mi az elsődleges célja a munkájával, milyen karrier-utat lát maga előtt?
- Mi jelenti számára a legnagyobb megelégedettséget és jutalmat a munkájában?
- Mi elégíti ki a legkevésbé, és miért?
2. Kössük össze az alkalmazottak fejlődési terveit a jelenlegi és jövőbeni vállalati célokkal, szükségletekkel
A saját elvárásaink mellett osszuk meg alkalmazottainkkal a vállalatunk elvárásait is. A siker feltétele az is, hogy a teljesítménnyel és viselkedéssel szembeni elvárásaink kijelöljék az alkalmazottak számára a vállalatban betöltött jelenlegi és jövőbeli szerepeket és feladatokat is – a szervezeti és az csapat-szintű célokkal, valamint a piaci és üzleti kihívásokkal együtt egyaránt.
Ennek érdekében a következő információkat mindenképpen osszuk meg az alkalmazottainkkal:
- A világos teljesítménybeli elvárásokat a szükséges szaktudás és elméleti ismeretek megfogalmazásán keresztül.
- A vállalati misszió és vízió pontos mibenlétét.
- A vállalatot érintő külső nyomásokat, például szakterületi trendeket, versenytársak viselkedését, innovációkat, valamint a technikai és az elméleti háttérben bekövetkező fejlődéseket és fejlesztéseket is.
- A vállalattal szemben támasztott legnagyobb elvárásokat, méghozzá úgy levezetve, hogy a jövőben az egyén munkájára pontosan miben számítunk az ezeknek való megfelelésben.
3. Több esetben is kimondottan javasolt folyamatábrákat használni:
- Egy folyamat során szükséges mérési pontok meghatározásához.
- Lehetséges folyamatfejlesztések meghatározásához.
- Egy probléma forrásának pontos meghatározásához.
- Egyes folyamatok és eljárások alkalmazási lehetőségeinek feltárásához.
- Kritikus pontok meghatározásához (például ügyfelek és beszállítók esetében).